Tri najčešće greške kod merenja uspeha mobilnih kampanja (i kako ih izbeći)

Marketing je začetnik mobilne revolucije. Svedoci smo vremena u kom tehnologija menja način na koji korisnici koriste i dele informacije, ostvaruju kontakte i povezuju se s brendovima.

Verovatno ste ovo već čuli – mobilni ekran postao je prvi ekran. Pametni telefoni su platforma kojoj se najčešće daje prednost za društveno umrežavanje, praćenje TV programa, praćenje vesti, igrice, muziku i ostale forme zabave, posebno kada je u pitanju mlađa publika.

Poslednji izveštaji giganata društvenih mreža – Facebooka i Twittera pokazuju kako njihovim rastom prihoda oglašavanja dominiraju mobilni kanali. Štaviše, predviđa se da će mobilno oglašavanje na globalnom nivou prestići desktop u 2018.

Kako se vreme provedeno online sve više preusmerava ka mobilnim uređajima, Marketeri moraju biti spremni. Mobilni nije kanal, već kompletna i moćna multi-kanalna platforma koja može pružiti dosad neviđena, relevantna brend iskustva.

Greška #1: Primena isključivo tradicionalnih metrika online oglašavanja na mobilne kampanje

Još od pojave interneta, online oglašavanje je donelo standardne metrike za merenje efikasnosti kampanja. Impresije, Domet, Posete, CTR i Vreme provedeno na stranici postali su integralni deo standardnog marketinškog izveštaja. Nepotrebno je reći da su neke od ovih metrika i dalje važeće kod merenja uspeha mobilne kampanje.

Međutim, mobilno oglašavanje predstavlja potpuno drugačiji izazov od onog na koji su Marketeri navikli kod drugih medija i kanala. Kao snažna i relativno nova platforma, mobilno oglašavanje je otvorilo potpuno novu dimenziju mogućnosti za komunikaciju s potrošačima, podsticanje interakcije, prenošenje priče i najvažnije, izgradnju odnosa.

shutterstock_160560011

Kako izbeći ovu grešku:
Sve se svodi na kategoriju brenda i  sveukupni cilj marketinške strategije. Korišćenje isključivo tradicionalnih metrika online oglašavanja nije dovoljno. Interaktivna priroda mobilnog oglašavanja tera oglašivače da pogledaju i podatke kao što su stopa angažovanosti i broj interakcija. Na taj način dobićemo jasnu sliku koliko na korisnike utiče kreativa mobilnog oglasa pa tako možemo precizno meriti celokupnu efikasnost kampanje.

Greška #2: Merenje staje na kliku

Marketeri često procenjuju efikasnost kampanje na osnovu klikova. Neki idu korak dalje pa prate preuzimanja, instaliranje ili konverzije i računaju najmanji trošak po kanalu. Merenje uspeha kampanje na ovaj način je česta greška koja može bespotrebno trošenje budžeta opravdati fiktivnim ROI-em.

Kako izbeći ovu grešku:
Potrošači ili korisnici (u mobilnim aplikacijama) su bezvredni ako na značajan način ne vrše interakciju s brendom. Prvo identifikujte događaje koji su blisko povezani s ciljem kampanje: potencijalni korisnici, registracije, kupovina, angažovanje. Pratite i merite ove događaje kroz sve kanale kampanje: targetirane medijske portale, oglašavanje na društvenim mrežama, email, SMS, itd. Zatim mapirajte korisnikovu putanju kako biste mogli da merite da li se targetirana publika ponaša kako ste očekivali, u skladu s ciljevima postavljenim na početku mobilne kampanje.

Tokom ovih „dubljih metrika“ moći ćete da garantujete bolji prihod od investicije u sledećoj kampanji.

Greška #3: Povezivanje pogrešnih metrika s ciljem kampanje

Koji je bio glavni cilj vaše mobilne kampanje? Bolja eksponiranost kod lansiranja novog proizvoda, podsticanje većeg broja poseta prodavnicama, podizanje planiranja kupovine, izgrada baze pratilaca na mrežama ili njihovo angažovanje?

Iskusni marketeri znaju da stopa interakcije ili angažovanja ne vredi isto ukoliko je vaš primarni cilj orijentisan na prodaju. S druge strane, brend ne može očekivati veliki porast u prodaji ako je cilj kampanje da informiše i angažuje publiku vezano za novu ponudu ili proizvod.

Kako izbeći ovu grešku:
Postavite jasne Ključne Indikatore Performance (KPI) u samom početku kampanje. Mapirajte kretanje i dodirne tačke u kretanju klijenta na koje želite da utičete pa ih uparite s odgovarajućim i relevantnim metrikama za merenje uspešnosti kampanje.

Kakva su vaša dosadašnja iskustva s mobilnim oglašavanjem?

Da li ste upali u jednu od navedenih ili neku drugu zamku pri merenju uspešnosti mobilne kampanje? Podelite svoje misli na MAD Conference LinkedIn Grupi i uključite se u raspravu.

Prijavi se na Newsletter

Budi u toku sa najnovijim trendovima iz sveta oglašavanja

Možda vas zanimaju i ovi članci

200+ Media Partnera

Kontakt

ClickAttack
Zelengorska 1g
11070 Novi Beograd, Srbija
Telefon:+ 381 11 3110 446
Email: info.rs@clickattack.com

Saznaj više