Ne stavljajte poslovne potrebe ispred potreba svoje publike” – Roberto Agosti, govornik na DAMconf

Da li ste obezbedili kartu za ovogodišnju DAM konferenciju? Ako ste ljubitelj digitalnog marketinga, ne smete propustiti fantastičan program koji smo za vas pripremili već treću godinu za redom.

Među eminentnim govornicima ovogodišnje konferencije nalazi se i Roberto Agosti, Mobile Director kompanije Manning Gottlieb OMD. Roberto iza sebe ima više od pet godina uspešnog rada u mobilnoj industriji, a mi smo rado iskoristili priliku za kratak intervju. Pročitajte Robertovo mišljenje o značaju mobilnih aplikacija i pripremite svoja pitanja jer DAMconf uskoro počinje!

  1. Šta te privuklo mobilnim aplikacijama i igrama?

Privukli su me drastični efekti koje aplikacije mogu imati na živote ljudi, kao i načini na koje su inicirale toliko novih promena u ponašanju. Te promene utiču na naš svet i menjaju same temelje već izgrađenih industrija. Kad pomislite na Facebook, Aibnb, Uber, Classpass, Snapchat, WeChat i njihov globalni uticaj, kako ne biste bili zainteresovani?

Što se tiče igara, bile su pioniri mobilnih aplikacija, pri čemu je igra Angry Birds potpuno promenila našu definiciju gaming-a i gamer-a.

Nekad su se gamer-i prilično usko definisali kao tinejdžeri koji igraju PlayStation u svojim podrumima, dok danas igre privlače oba pola i sve generacije. Dokaz ove promene je činjenica da mobilne igre najčešće igraju žene starije od 35 godina.

Uz bolje poznavanje igara, popularizovana je i gamifikacija koja uključuje razne okidače (poput nagrada) u aspekte naših života koji u teoriji nemaju puno veze sa igrama. Jedan primer je Starbucks aplikacija lojalnosti. Ona podstiče korisnike da posete Starbucks određeni broj puta tokom jedne nedelje kako bi osvojili dodatne bodove u okviru programa lojalnosti. To je jednostavan izazov koji nagrađuje publiku istovremeno gradeći obrazac ponašanja profitabilan za brend.

Upravo ovakav širi pogled na igre smatram neverovatno uzbudljivim, a pojavom VR/AR-a i ulogom koju će mobile imati u tome, mogućnosti se čine beskrajnim.

  1. Šta tačno znače zombie aplikacije?

Zombie aplikacije su one aplikacije koje je moguće pronaći samo traženjem specifičnog tipa aplikacije ili direktno, pretraživanjem njenog imena. To znači da se takva aplikacija neće pojaviti u app store-u dok korisnici budu pretraživali ostale kategorije.

Problem nastaje zbog činjenice da u app store-u postoji veliki broj aplikacija, dok je broj mesta na listama kategorija ograničen. Od miliona aplikacija namenjenih iOS i Android uređajima, više od 80% ima status zombie aplikacija. To znači da se svaka nova aplikacija mora znatno “potruditi” kako bi je korisnici pronašli i koristili.

  1. Kada bi mogao da daš jedan savet brendovima koji žele kreirati aplikaciju, koji bi to savet bio?

Zašto bi ljudi hteli da imaju vašu ikonu na ekranima svojih uređaja? Pored ogromne konkurencije i činjenice da, u proseku, ljudi redovno koriste svega 5-6 aplikacija, zašto bi neko preuzeo, koristio i zadržao baš vašu? Bez obzira na to poziva li vaša aplikacija na već standardna korisnička ponašanja ili nastoji pokrenuti nova, zapamtite da ne smete staviti vlastite poslovne potrebe ispred potreba svoje publike.

  1. Prema tvom mišljenju, koje koristi, a koje opasnosti mobile ima za naše društvo?

Glavna korist leži u povezivanju i prednostima koje ono pruža. Dok se mnogi delovi sveta i dalje bore sa osiguravanjem pristupa internetu, činjenica da bi mnoga siromašnija područja mogla preskočiti skupu infrastrukturu koju zahteva fiksni internet, pa preći direktno na mobilno povezivanje otvara vrata brojnim novim mogućnostima. To se ogleda u često korišćenom, ali i dalje relevantnom, m-plaćanju i mobilnom bankarstvu u subsaharskoj Africi, gde retko postoji pristup bankarskim objektima.

Opasnost leži u preteranom oslanjanju na mobilne uređaje zbog rizika oko cyber sigurnosti. Kako se u sve više aspekata života oslanjamo na mobilne uređaje, želje i mogućnosti da se takvim uređajima pristupi na zlonameran način takođe rastu. Ako uzmemo u obzir činjenicu da svet postaje sve povezaniji, šteta koju bi to moglo prouzrokovati prilično me zabrinjava.

Ako želite da čujete više o zombie aplikacijama, nemojte propustiti Robertovo predavanje u četvrtak u 11.10č. Više informacija pronađite na damconf.com. Vidimo se u četvrtak na DAMconf!

Prijavi se na Newsletter

Budi u toku sa najnovijim trendovima iz sveta oglašavanja

Možda vas zanimaju i ovi članci

200+ Media Partnera

Kontakt

ClickAttack
Zelengorska 1g
11070 Novi Beograd, Srbija
Telefon:+ 381 11 3110 446
Email: info.rs@clickattack.com

Saznaj više